Prostor je eden izmed ključnih gradnikov likovnega dela,
elementi, ki predstavljajo polnosti ali praznine, pa so v njem enakovredni.
Zato so odnose med polnim in praznim, ospredjem in ozadjem, med glavnim motivom
in okoljem, ki ga obdaja, med pozitivnim in negativnim prostorom ali med polno
materijo in praznino likovni umetniki skozi zgodovino raziskovali in
interpretirali na različne načine.
Priročnik je namenjen (samo)izobraževanju likovnikov, ki jih
zanima poglabljanje v tematiko 9. državne tematske razstave, vendar razlaga
temeljne likovne pojme. Zato je uporabno študijsko gradivo za pedagoge,
mentorje, dijake in študente umetnostnih smeri ter posameznike, ki se
profesionalno ali ljubiteljsko ukvarjajo z likovno ustvarjalnostjo, pri tem pa
se zavedajo, da je (teoretsko) razumevanje osnovnih likovnih prvin temeljnega
pomena tako za likovno gledanje in študijsko proučevanje likovnih del kot za
razvijanje kakovostnih avtorskih likovnih praks.
Priročnik je razdeljen na dve med seboj neodvisni, a
povezani in dopolnjujoči se funkcionalni enoti. Prispevek Roberta Lozarja v
prvem delu poda ključna pojasnila o pomenu prostora in oblike, odnosov med
njima in njunih vplivov na našo realno in likovno zaznavo. Razlage so lepo
ilustrirane z reprodukcijami likovnih del pa tudi s pomenljivimi citati velikih
mojstrov in likovnih teoretikov. Drugi del priročnika je namenjen analitičnim
študijam del iz različnih obdobij umetnostne zgodovine. Janez Zalaznik s
pomočjo izbranih primerov slikovito opiše in nazorno prikaže, kakšen likovni in
vsebinski izpovedni potencial lahko imajo navidezno »prazni« prostori v
likovnih delih.
Lastnosti | |
Avtor | Robert Lozar in Janez Zalaznik |
Leto izdaje | 2023 |
Število strani | 70 |
Podobni izdelki
Oblo in oglato
Priročnik sestavljajo tri osnovna poglavja: opis likovnega kontrasta oblo in oglato, kratek zgodovin..
20,00€ Brez DDV:19,05€
Oznake: 1071